Host (Guest)

Anotace

Pomocí VR se divák dostává do prostředí lesa, který se zdá být opuštěný. Co způsobí přítomnost elementu v prostředí, kam nepatří?

Popis

Divák si před začátkem z webové stránky stáhne soubor, který si v konkrétní čas otevře. Tím se dostane do čekací místnosti, ze které bude vpuštěn na představení. Divák se po spuštění objevuje sám ve virtuálním světě, který může prozkoumat. Nový svět se mu nabízí k objevování a ukazuje mu, co se v něm nachází. Ale i sám se přítomností diváka začíná měnit. Zážitek probíhá pro několik diváků zároveň a v rámci představení se spolu setkají a budou mít možnost spolu také komunikovat.

Potřebné vybavení pro diváka

Počítač s Windows, MacOS nebo Linux
Nebo pro připojení se ve VR je potřeba SteamVR a Windows

Návod ke spuštění

Architektura aplikace

Aplikace je programována v Unity. Stojí hlavně na Universal Render Pipeline a zabudovanou podporou pro VR. Ta je zároveň upravena několika skripty, které umožňují spuštění i na desktopu. Internetové propojení diváků je provedeno v režimu peer-to-peer.

Technický popis

Virtuální svět je divákovi zprostředkován pomocí VR v Unity. Alternativně pokud divák nemá VR headset tak si svět může prohlédnout i přes desktop režim. Scéna a jednotlivé modely jsou vytvářeny v Rhino a importovány do Unity, kde diváci sdílí svět, aby se mohli setkat v konečné části představení. Pro komunikaci mezi diváky jsme použili plugin NormCore.

Dále jsme pomocí motion capture systému Perception Neuron v programu Axis Studio snímali pohyby tanečnice. Ty se mapují na model postavy v Unity. Vizuální efekty se vytvářely použitím shaderů v Unity. Hudba je aplikovaná jako jeden track bez využití dynamického ovládání.

Stránka projektu na GitHubu se zdrojovými kód a popisem v angličtině.

Tvůrci

Přidejte se do chatu! Najdete zde
aktuální informace o průběhu večera
a pomoc s jakýmkoliv problémem.